top of page
PATAKY KLÁRI

KRÁLL CSABA: Pataky Klári a cselekményes balettektől és a radikalizmustól egyaránt messze távol, következetesen és hangyaszorgalommal építi a saját világát. Hagyományosan táncban, mozdulatokban gondolkodik, nem hagyományosan azonban szakít a mozgás áramlásának és folytonosságának ábrázolásával. Sűrűn egymásra rakódó, megtört, szaggatott mozdulatsorokból szövevényesen kialakított előadásai végig az absztrakció és az érzéki kifejezés határán billegnek.

TÖRÖK ÁKOS: Pataky Klára összetéveszthetetlenül rá jellemző, elsősorban absztrakt mozgásanyagból építkező, különös testlelkek finom rezdüléseit elénk táró artisztikus táncnyelve mindig is eleven kapcsolatban állt a világgal, amelyben élünk. A koreográfus korábban ezt a kapcsolatot a lélekmély finom rezdülésein keresztül mutatta fel, az utóbbi években születő munkái egyre másra rögvalóságként utalnak ugyanerre a világra.

KUTSZEGI CSABA: Pataky Klári jó másfél évtizede a magyarországi kortárstánc egyik meghatározó alakja. Bemutatóit nem követi és nem előzi meg hangos csinnadratta, ennek ellenére mindegyik eseményszámba megy. Életművében jól megfigyelhető, hogy saját, egyéni stílusát megőrizve, különböző irányokkal, látásmódokkal is kísérletezik, de egy dologban mindig következetes: a táncelőadásaiba táncokat koreografál. Ehhez még az is társul, hogy szereti a táncban a szépet, sőt, nem is fél megjeleníteni azt.

TÓTH ÁGNES VERONIKA: Pataky Kláriban lehet bízni, nem tartozik az előadásgyárosok közé – az utóbbi években átlagosan évi egy-két bemutatóval állt elő –, mindig kiérlelt és rafinált produkciók születnek a keze alatt. Igen széles skálán mozgó, könnyed, játékos alkotó, bátran váltogatja a stílusokat az ironikus, szellemes Katona történetétől a retrómániás, érzelmi karambolokat felvonultató Hull az elsárgult… című darabon át egészen a minimalista szépségű Boleróig. Vannak egyműves, megszállott koreográfusok, akik minden darabjuknál ugyanannak a lenyűgöző monstrumnak a részeit csiszolgatják, míg mások minden próbafolyamatnál tiszta lappal, kíváncsian és nyitottan ugranak fejest az ismeretlenbe. Pataky Klári egyértelműen az utóbbiak közé tartozik.”

TANULMÁNYOK:

1999-2003 Színház-és Filmművészeti Egyetem

                      Koreográfus szak (osztályvezető tanár: Fodor Antal)

ÖSZTÖNDÍJAK:

Fülöp Viktor táncművészeti ösztöndíj (Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma)

Fülöp Viktor táncművészeti ösztöndíj (Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma)

DÍJAK:

2014. Imre Zoltán koreográfusi díj
2010. Veszprém, koreográfusi különdíj
2008. Lábán Rudolf díj
2005. Veszprém, különdíj
2004. Veszprém, különdíj
2004. 3. Szóló-Duó Tánc Fesztivál, közönségdíj
2003. 2. Szóló-Duó Tánc Fesztivál, fődíj és közönségdíj

bottom of page